SERVIÇOS REALIZADOS

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Feliz Páscoa

Geseënde paasfees

Frohe Ostern

‎فصح سعيد

Христос Возкресе

Bones Pasqües

부활절 축복 받으세요

Sretan Uskrs

Cejnî Hêkesûr pîroz bê

God påske

Veselú Veľkú Noc

Vesele velikonočne praznike

Felices Pascuas

Ĝojan Paskon

Häid lihavõttepühi

Góðar Páskir

Hyvää pääsiäistä

Joyeuses Pâques

Καλό Πάσχα

‎‫חג פסחא שמח‬

Vrolijk Pasen

Kellemes húsvéti ünnepeket

शुभ ईस्टर

Selamat Paskah

Happy Easter

Beannachtaí na Cásca

Gleðilega páska

Buona Pasqua

イースターおめでとう

Pascha felix

Priecīgas Lieldienas

Linksmų Velykų

Среќен Велигден

复活节快乐

God påske

‎عید پاک مبارک

Wesołych Świąt

Paşte fericit

Христос воскрес

Srećan Uskrs

Glad Påsk

Maligayang pasko ng pagkabuhay

สุขสันต์วันอีสเตอร์

Šťastné Velikonoce

Paskalya bayramınız kutlu olsun

Христос воскрес

Chúc Mừng Phục Sinh

Relacionei aqui alguns links relacionados ao COVID-19, status dos aeroportos e as orientações dos países com relação a quarentena e restrições de entrada.

The New York Times

https://www.nytimes.com/interactive/2020/us/coronavirus-stay-at-home-order.html

ICAO

https://www.icao.int/safety/Pages/COVID-19-Airport-Status.aspx

EUROCONTROL

https://www.eurocontrol.int/covid19

UniversalWeather

https://www.universalweather.com/blog/how-the-coronavirus-outbreak-is-impacting-business-aviation/

WorldFuel

https://aviation.wfscorp.com/resources/alerts/general/coronavirus?utm_campaign=COVID-19%20Trip%20Support%20Updates%2004092020%20&utm_medium=email&utm_source=Eloqua

INFORMATION IS BEAUTIFUL

https://informationisbeautiful.net/visualizations/covid-19-coronavirus-infographic-datapack/

CDC – Center for Disease Control and Prevention

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/travelers/map-and-travel-notices.html

 

Esses dias me perguntaram sobre esse item no novo RBAC 91.

91.144  Restrição temporária de operações de vôo durante condições anormais de altas pressões atmosféricas

(a) Restrições especiais de voo. Quando existirem informações de que a pressão barométrica em uma rota normal de voo excede ou irá exceder 31 inHg (1049,8 hPa), é vedado operar uma aeronave ou iniciar um voo contrariando requisitos estabelecidos pelo DECEA e publicados em NOTAM.

Esse item já constava no RBHA 91, mas dizia apenas 31 inHg.

Eu não encontrei nada nas publicações DECEA e/ou Notam no Brasil.

No AIM (Aeronautical Information Manual) do FAA, no chapter 7, seção 2, encontramos o porque dessa restrição:

7–2–4 High Barometric Pressure

a. Cold, dry air masses may produce barometric pressures in excess of 31.00 inches of Mercury, and many altimeters do not have an accurate means of being adjusted for settings of these levels. When the altimeter cannot be set to the higher pressure setting, the aircraft actual altitude will be higher than the altimeter indicates.

Reference: AIM, Altimeter Errors, ¶7-2-3

b. When the barometric pressure exceeds 31.00 inches, air traffic controllers will issue the actual altimeter setting, and:

1. En Route/Arrivals. Advise pilots to remain set on 31.00 inches until reaching the final approach segment.

2. Departures. Advise pilots to set 31.00 inches prior to reaching any mandatory/crossing altitude or 1,500 feet, whichever is lower.

c. The altimeter error caused by the high pressure will be in the opposite direction to the error caused by the cold temperature.